Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Det är ok med homosexuella...

Av tojne - 7 augusti 2013 23:56

... så länge de ger fan i mig!


Det uttrycket har ju under åren kommit och gått och varje gång jag hör det så vet jag inte riktigt hur jag ska reagera. Första gången jag hörde det uttrycket var jag kanske i mina tonårs glory days och jag reagerade starkt på det.


Alltså, är den personen väldigt utsatt för just påstötningar utav homosexuella eller känner den personen sig utanför för att hen aldrig blivit stött på? Eller är det så att personen är så osäker i sig själv och sin egna sexualitet att hen inte vet om denne kommer att ge efter för påstötningarna? ;) Vad är det man är rädd för? Är det så att man tror att folk runt omkring kan tro att man är gay? 


Jag tänker att om någon stöter på en kan man inte bara ta det som en komplimang och säga, tack men nej tack, och sen gå vidare. Tro mig, de flesta skulle ge sig då. Självklart finns det rötägg som inte ger sig men där tror jag inte att just de homosexuella utmärker sig speciellt om man kollar runt på krogarna ;) 


Är det åldersrelaterat detta? TIll viss del kanske? Unga personer tar detta lättare med att bli stött på än äldre känns det som? Är det olika för tjejer och killar? Det känns så? Killar känns överlag mer homofoba än tjejer, men jag tycker att den unga generationen nu är bättre än den jag växte upp i. Kanske fördomsfullt utav mig att tror att det är olika i olika åldersgrupper eller olika beroende på kön... 


Ja, jag vet inte. Det finns väl inte direkt några glasklara svar på varför detta uttryck aldrig dör ut och varför en del väljer att slänga ur sig sånt. Det enda jag önskar är: Bli glad om någon stöter på dig, känn dig smickrad men om det inte är din grej så tacka varligt nej och gå vidare med ditt liv.


#gay #komplimanger #ragga #stöta #fördomar 

 
 
Ingen bild

Kicki

8 augusti 2013 16:43

hahahaha ja precis så äre...jag tror att just de som säger så är typ kring 40+ å tror att det enda homosexuella män å kvinnor vill göra är att "sätta på" allt som rör sig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tojne - 2 januari 2014 18:00

Eh, nej, helvetet skulle jag beskriva det som. Jag hatade gympan i skolan. Det var väl mest den där delen med att byta om som var grejen tror jag egentligen... sitta där och vara rädd att folk ska tro att man glor på dem, vända ryggen åt för att inte...

Av tojne - 28 augusti 2013 12:50

Jag veeeet, man ska inte uppdatera så här sällan om man har en blogg! I väntan på inspiration får ni väl lyssna på Gagas nya! Hon äger ju fortfarande.   "Gay rights are human rights" ...

Av tojne - 15 augusti 2013 16:58

Tjo.   Juli är ju Pride-paradernas månad och har just (nåja) passerat. Oftast bryr jag mig inte om detta så mycket då jag känner att det inte är något jag har lust att deltaga i. Däremot respekterar jag att andra vill göra detta. Det jag inte kan...

Av tojne - 11 augusti 2013 13:38

Tydligen är detta bilden "vanliga" (höhö) människor har utav homosexuealla män! Hur de ser på homosexuella kvinnor är ett annat inlägg ;)    Jag funderade lite på det där och jag kände direkt att jag fick alla taggar utåt! Jag menar, alla fjollar...

Av tojne - 8 augusti 2013 21:58

Det är lite intressant att läsa vilka årtal som är milstolpar för oss HBTQ-personer. Skriver ner dessa här. Källa: RFSL   1944 > Avkriminaliserades homosexuella förbindelser mellan vuxna.1972 > Sverige blir första land i världen att erbjuda...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards