Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

Gympan och omklädningsrummet måste ha varit himlen för dig i skolan med alla nakna killar...

Av tojne - 2 januari 2014 18:00

Eh, nej, helvetet skulle jag beskriva det som. Jag hatade gympan i skolan. Det var väl mest den där delen med att byta om som var grejen tror jag egentligen... sitta där och vara rädd att folk ska tro att man glor på dem, vända ryggen åt för att inte råka se något eller möta någons blick och tro att de ska tro att man kollat in dem. Att stå där och beundra dammet i hörnen och snabbt dra på sig kläderna och dra därifrån. Det var väl i högstadiet och gymnasiet som det var jobbigast. Innan dess var jag knappast klar med vad jag var och att andra kunde bry sig utan var med som alla andra och kände inget utanförskap. 


Jag vet inte om det är skillnad när man väl är öppen med vem man är eller om det blir värre då? I skolan hade jag nog inte gått på en enda gympalektion om jag vore öppen men blir det bättre i vuxen ålder? Hur beter sig killarna i omklädningsrummet på gymmet/fotbollen/hockeyn om de vet att en av dem är homosexuell? Man läser ju ganska ofta om fördomarna inom idrotten och okunskapen som råder i den världen, men det verkar ju bli bättre även där med stjärnor som kommer ut och skapar öppenhet och medvetenhet. 


Homo, bi eller hetero, det borde inte spela någon roll i omklädningsrummet. Okunskapen blandat med nakenheten gör bara att man helst vill fly in i ingentingheten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tojne - 28 augusti 2013 12:50

Jag veeeet, man ska inte uppdatera så här sällan om man har en blogg! I väntan på inspiration får ni väl lyssna på Gagas nya! Hon äger ju fortfarande.   "Gay rights are human rights" ...

Av tojne - 15 augusti 2013 16:58

Tjo.   Juli är ju Pride-paradernas månad och har just (nåja) passerat. Oftast bryr jag mig inte om detta så mycket då jag känner att det inte är något jag har lust att deltaga i. Däremot respekterar jag att andra vill göra detta. Det jag inte kan...

Av tojne - 11 augusti 2013 13:38

Tydligen är detta bilden "vanliga" (höhö) människor har utav homosexuealla män! Hur de ser på homosexuella kvinnor är ett annat inlägg ;)    Jag funderade lite på det där och jag kände direkt att jag fick alla taggar utåt! Jag menar, alla fjollar...

Av tojne - 8 augusti 2013 21:58

Det är lite intressant att läsa vilka årtal som är milstolpar för oss HBTQ-personer. Skriver ner dessa här. Källa: RFSL   1944 > Avkriminaliserades homosexuella förbindelser mellan vuxna.1972 > Sverige blir första land i världen att erbjuda...

Av tojne - 7 augusti 2013 23:56

... så länge de ger fan i mig!   Det uttrycket har ju under åren kommit och gått och varje gång jag hör det så vet jag inte riktigt hur jag ska reagera. Första gången jag hörde det uttrycket var jag kanske i mina tonårs glory days och jag reagera...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards